Web Sitelerinde Ölçümleme Yapmak Neden Önemli?

Herkes kurduğu web sitesi için gerekli olan bilgilere en kolay yoldan ulaşmak ister. Çünkü pazarlama ya da marka tanıtım için kurulan bu web sitelerde 7 gün 24 saat bir etkileşim olur. Bu etkileşimleri devamlı olarak takip etmek de hem zor hem de zaman kaybı olarak görülür. Tüm bu sebepler bir arada bulunduğu zaman ise, yapılacak tek şey; web sitelerinde ölçümleme olarak bilinen performans bilgi aktarım metodundan fayda sağlamaktır.

Kısaca, Web sitelerinde yapılan ölçümleme metodu sayesinde, site sahipleri ya da  dijital pazarlamacıları sitelerinde oluşan  performansını çok daha kolay bir şekilde anlar ve eksiklikler hakkında fikir sahibi olur.

Eğer sizler de web site ölçümlemesi yapmak istiyorsanız, bu yazımızda öğrenmek istediğiniz tüm bilgileri sizler için derledik. İşte karşınızda dijital dünya performans araçları arasında en çok dikkat çeken noktalardan birisi olan web sitesi ölçümlere yolları!

Web Site Ölçümlerini Kullanarak Hangi Bilgilere Sahip Olabiliriz?

Web sitesi ölçümlemesi; kurulan web siteden yüksek oranda fayda sağlamanızı desteleyen en önemli araçlardan bir tanesidir. Yapılan bu analizler; web sitenizin kullanıcı trafiğini, ürün satış potansiyelini, sizden hizmet alan kişilerin sizleri neden seçtiğini ve daha bir sürü alanda size yol gösterir. bu işlemlerden sonra da eksik kaldığınız yönleri size belirten bu yöntem, ite içi iyileştirmeleri de sizlere sunar.

Web sitenizi her yönden analiz etme imkânı bulacağınız bu yöntemin sizlere sunduğu tüm faydalar ise şu şekildedir;

  • Ölçümlemenin temel parçası, web sitesini ziyaret edenlerin sayısını ve bu ziyaretçilerin nereden geldiğini (örneğin, doğrudan, organik arama sonuçları, sosyal medya, reklamlar) izlemektir. Google Analytics gibi araçlarla bu veriler en doğru hali ile sizler için toplanır,
  • Hangi sayfaların ziyaretçiler tarafından görüntülendiği ve ziyaretçilerin web sitesinde geçirdikleri ortalama süreler ve sitenin içeriğinin ne kadar ilgi çekici olduğunu gösterir,
  • Web sitesi sahipleri genellikle ziyaretçilerin yapmasını istedikleri eylemleri belirlerler, örneğin bir ürün satın alma, bir e-posta aboneliği yapma veya bir iletişim formunu doldurma gibi. Yapılan işlem sayesinde site sahiplerinin bu hedefe ulaşmasını da izleme imkânı bulur,
  • Web sitesinin yükleme hızı ve performansı, kullanıcı deneyimini site kullanımını önemli ölçüde etkiler. Sayfaların yükleme süreleri ve performans sorunları izlenir ve gerekirse bu sorunlar düzeltilir,
  • Hangi bağlantıların veya düğmelerin daha fazla tıklama aldığını ve kullanıcıların hangi alanlara daha fazla ilgi gösterdiğini anlamak için tıklama analizi yapılır. Bu işlem, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için de önemlidir,
  • Sosyal medya paylaşımları ve etkileşimleri web site ölçümleri ile izlenir. Hangi içeriklerin daha fazla paylaşıldığı ve beğenildiği bu şekilde sizlere sunulur,
  • Web sitesini ziyaret edenlerin nereye tıkladığını veya kaydırdığını gösteren etkileşim haritaları, kullanıcı davranışlarını anlamak için kullanılır.

Google Analytics 4 Nedir ve Neden Kullanılır?

Google Analytics 4 formülünü en yalın hali ile web sitelerin geleceğe yönelik performans analiz sürecini gerçekleştirmek için kullanılır. Çoklu platformlarda da kullanılabilen bu özellik aynı zamanda kullanıcı verilerini de koruma altına alır.

Google Analytics 4 Faydaları Nelerdir?

Google Analytics 4 genel olarak; web site etkileşimlerini izleme,  oluşturulan raporları web site sahiplerine sunma ve müşteri geri dönüşlerini analiz etme işlemleri için kullanılır. Kurduğunuz web site hakkında sizlere gerekli olan tüm bilgileri en ince ayrıntısına kadar raporlayan bu sistem,  ihtiyaç duyduğunuz analitik çözümleri de beraberinde getirir. 

İlgili Yazılar